Liderul PSD Cluj, Horia Nasra, continuă ofensiva împotriva primarului Emil Boc – Azi: problema metroului

Comunicate POLITIC/ADMINISTRAȚIE Slider

Parlamentarul clujean, Horia Nasra, președinte interimar al PSD Cluj, a transmis presei clujene un nou comunicat de presă împotriva primarului Emil Boc, desființând practic ideea metroului la Cluj pe care edilul a readus-o în centrul atenției la fiecare ciclu electoral. 

Sub titlul „Minciuna are picioare scurte!”, deputatul „uns” de Liviu Dragnea la șefia social-democrațiilor clujeni reamintește o serie de declarații făcute de primarul Emil Boc total în contradicție cu planurile pentru construirii unui metrou la Cluj.

Redăm integral comunicatul deputatului PSD Cluj.

Stimaţi clujeni, dragi jurnalişti,

Trenul populismului care străbate politica internaţională, în special în Europa de astăzi, nu trebuie să oprească şi în gara comunităţii noastre.

Viitorul clujenilor nu trebuie pus între paranteze prin minciuni şi promisiuni administrative populiste, uitate în studiouri de televiziuni sau radiouri locale.

Am un respect deosebit pentru toţi acei reprezentanţi ai cetăţii care au pus umărul la dezvoltarea Clujului, indiferent de culoarea politică pe care au îmbrăcat-o!

Am un respect deosebit pentru reprezentanţii mediului universitar clujean, pentru mediul IT, educaţia şi tehnologia au dezvoltat oraşul nostru în ultimii 28 de ani şi consider că noi, politicienii, trebuie să învăţăm din tot ce ne-au oferit cele două domenii.

Infrastructura Clujul este o problemă foarte serioasă care nu trebuie tratată monocolor politic şi sunt dispus să-mi asum în egală măsură, cu Emil Boc, responsabilităţi şi proiecte.

Susţin cu tărie INTRODUCEREA METROULUI în CLUJ-NAPOCA şi ZONA METROPOLITANĂ ca unic proiect serios prin care putem descongestiona traficul!

Nu susţin însă minciuna, populismul şi demagogia ieftină stimaţi clujeni, nu tolerez însă minciuna, populismul şi demagogia ieftină dragi jurnalişti, cu respectul cuvenit pentru mandatele de primar ale domnului Emil Boc şi cel de prim-ministru al României!

În ultimii doi ani şi jumătate, stimaţi clujeni, primarul Emil Boc S-A JUCAT cu promisiunile anunţând mai multe obiective pentru Cluj-Napoca:

17 septembrie 2015 (Ştiri de Cluj Live) – Emil Boc anunţă că METROUL NU ESTE SUSTENABIL şi că singurele soluţii sunt MONORAIL peste Someş şi un TUNEL pe SUB ORAŞ.

Septembrie 2017 – Anunţă că metroul este o soluţie pentru Cluj-Napoca

Iarna 2017-2018 – anunţă că metroul poate fi, fie un tren de suprafaţă pe ecartamentul CFR, fie mixt!

Aprilie 2018 – Japonezii sunt interesaţi de metrou!

Stimaţi clujeni, dragi jurnalişti, vă invit să citiţi, să vizionaţi şi să vă reamintiţi argumentaţia primarului Emil Boc ÎMPOTRIVA construirii metroului în Cluj-Napoca.

Emil Boc la Stiri de Cluj Live

„Emil Boc: Nu-s inginer dar mă uit acum după experienţa pe care am vazut-o din studiile de trafic că trebuie gândită o soluţie supraterană sau subterană, amândouă nu pot fi, din nefericire soluţia metroului, ideală, nu se poate implementa la Cluj pentru un oraş la juma de milion de oameni, cu un cost de cinci miliarde de euro, aproximativ, nu poate fi sustenabilă financiar.

Ce frumos ar fi să ai de la Polus la Aeroport o linie de metrou! Din nefericire costurile exorbitante de peste cinci miliarde de euro
Moderator: Dar domnule primar, nu v-aţi gândit la un proiect European în sensul asta? Nu credeţi că ne-ar da bani? Şi aşa sunt mulţi neabsorbiţi!

Emil Boc: Da cine credeţi că are cinci miliarde de euro? România nu are atâţia bani încât să susţină un asemenea proiect? Nu sunt bani pentru asemenea proiecte! Noi vom avea în următorul exerciţiu financiar următor vreo 50-60 milioane de euro maxim, vă daţi seama pentru tot exerciţiu 2014-2020 pentru toate domeniile. Păi trebuie să te gândeşti, acei 50-60 milioane de euro cum îi drămuieşti!

Cinci miliarde de euro !?! Vă daţi seama!

Nu! Metroul nu este sustenabil dacă este să ne gândim la o populaţie de o jumătate de milion de oameni, şi de bugetul pe care-l avem, un buget de 210 milioane euro, să zicem grosso modo de unde 5 miliarde de euro ?!Câte bugete avem nevoie ?! Pe câţi ani nu mai faci altceva ?! Şi vă daţi seama că o parte din ăia şi vin pleacă, sunt banii profesorilor, banii de asistenţă socială, ajutoare de încălzire, deci o treime până la jumătate din buget numai pleacă prin bugetul primăriei, că sunt banii pe care-I plătim pentru salariile, repet, ale profesorilor, pentru protecţie socială, pentru ajutoarele de încălzire, pentru venitul minim garantat, repet sunt lucruri pe care noi doar le gestionăm, că vin de la Bucureşti banii şi îi dăm oamenilor, ce ne rămâne nouă este destul de puţin pentru investiţii locale.

Deci, sunt realist, că ar fi ideal să avem o soluţie de metrou dar ea nu este sustenabilă nici ca dimensiune a oraşului, nici ca şi opţiune financiară, un cost aproximativ am afla că ar fi de cinci miliarde de euro, un tronson de acesta de metrou de la Polus la Aeroport

Moderator: Şi atunci care ar fi sustenabilă?

Emil Boc: Dintre cele două soluţii, supraterană, monorail deasupra Someşului, până la urmă trebuie să te gândeşti că ai un culoar al Someşului, singurul liber în oraş oarecum printre clădiri pe care l-ai putea utiliza. E adevărat sunt nişte probleme, trebuie să faci nişte scări rulante să urci acolo şi să cobori, mai trebuie un sistem de înaltă tensiune, şi Electrica şi de altă infrastructură care să-ţi permit, trebuie să ai acordul de la Apele Române, nu e uşor dar e o soluţie!

A doua, hai să vedem ce ar însemna pe dedesubt!

Moderator: Îmi cer scuze că vă întrerup dar ştiţi undeva unde s-ar situa ca valoare?
Emil Boc: Se fac acum studii. Ar fi acum de ordin a 200-400 milioane de euro!

Moderator: Deci nu se compară cu costurile pentru un metrou?

Emil Boc: Pentru că eu am luat, de exemplu, pasajul ăsta care era propus de la Clinicilor până după Prefectură şi era cel mai costisitor, de la 400 milioane de euro, cel mai ieftin subteran. Un pasaj subteran! Cel mai costisitor era 400 de milioane de euro varianta şi cea mai ieftină era 200 de milioane de euro, pentru că mai avea şi porţiuni de suprafaţa, de aceea era diferenţa! Acuma gândintu-te la ce înseamnă monorail şi acolo îţi trebuie nişte şine suspendate, mi s-a spus că acolo este de jumătate de miliard de euro costul! Sau pasaje subterane cu două benzi pe o parte şi alte şi ramnificaţii!”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *