„Întăresc ceea ce am spus: dincolo de orice discuții apar în spațiul public, clujenii trebuie să știe că metroul se face. Primăria nu este parte din discuțiile purtate zilele acestea privind PNRR, Guvernul le poarta cu Comisia Europeană, așa cum este normal și cum se poartă și cu restul guvernelor din UE. Relația tehnică dintre SEAP și JOUE nu este gestionată de Primărie, ci este gestionată de autoritățile centrale ale statului român. Cât timp discuțiile sunt în derulare, nu am alte date pentru a vă putea comunica. Sunt tehnicalități care se abordează între Guvern și Comisia Europeană”, a spus primarul.
Abil, el a preluat retorica lui Ciolacu și a spus că proiectul metroului este unul verde, ceea ce îl face eligibil pentru finanțări multiple, nu doar din PNRR. E exact ce a spus ieri Ciolacu la Parlament!
Luni, premierul Marcel Ciolacu a spus că metroul de la Cluj ar putea fi finanţat din sumele provenite din certificate verzi, pentru că este transport verde.
„Este problema cu metroul de la Cluj, unde de asemenea căutăm o abordare comună. Acolo au fost două licitaţii. Noi oricum trebuie să reducem 10% din împrumuturi şi presupun că aceşti bani vor fi reduşi din împrumut.
Împreună cu ministrul Boloş am început deja demersurile de a găsi altă cale de a finanţa metroul de la Cluj. Metroul de la Cluj nu se făcea cu 300 de milioane cât veneau din PNRR, metroul de la Cluj costă peste două miliarde, deci oricum aveam nevoie de o sumă mai mare.
Avem acces la o sumă de aproximativ 4,5 miliarde din certificate verzi şi acolo încercăm să introducem metroul, pentru că este transport verde”, a spus acesta.
Metroul e prevăzut să aibă 21 de kilometri și 19 stații. Proiectul, unul pe 15-20 de ani, este iluzoriu în acest moment.