EDITORIAL. Cum vor vota USR Cluj-Napoca si USR Floresti, pro sau contra aprobarii studiului de fezabilitate a Metroului ?

Editoriale Slider

Cum vor vota USR Cluj-Napoca si USR Floresti, pro sau contra aprobarii studiului de fezabilitate a magistralei 1 a Metroului, 19 km, in cele doua sedinte de consiliu ce au loc deodata si transmise public online, luni, ora 14.00?

La Cluj-Napoca proiectul de hotarare de consiliu local despre acest studiu va trece fara probleme pentru ca penelistii cu udemeristii au majoritate din…2004, iar opozitia USR are doar 5 consilieri iar PSD are… doar… 2. La  Floresti penelistii si udemeristii au ca opozitie pe cei 7 useristi, din 19 consilieri in CL.

Metroul clujean e evaluat la 2, 052 miliarde de euro, si e prevazut sa aiba la final 19 statii.

In mult asteptatul Plan National de Redresare si Rezilienta (PNRR)  metroul e prevazut cu 6 statii, la circa 300 milioane de euro (am impresia ca sunt bani putini pentru a le finaliza, nu sunt specialist insa…)

Cum se vor pozitiona useristii? Fierbe la propriu filiala pe forumurile de internet interne, am discutat cu surse useriste si parerile sunt extrem de impartite…Este in joc o mare miza de imagine si nu numai…

Si, cel mai important, pare capacitatea municipiul Cluj-Napoca, comuna Floresti dar si judetul Cluj sa implementeze un astfel de proiect dificil cum mi se pare mie ca e Metroul?

In plus, Centura Metropolitana imi pare infinit mai urgenta si importanta pentru clujeni dar nu are..finantare, si e evaluata la 8-900 de milioane de euro, multi bani…

Municipiul Cluj-Napoca si comuna Floresti sunt sufocate de trafic, nervii soferilor sunt zilnic intinsi la maxim, asta dupa ce pandemia ne-a afectat pe toti, vrem sau nu vrem sa admitem, inclusiv psihic iar utilizarea retelelor de socializare in exces, desi nu ne dam seama, au un impact negatic la nivel psihic, studiile sunt clare. Daca ne gandim la trafic si la poluare , nu era mai important focusul administratiei pe implementarea  Centurii? De ce avea nevoie mai mult Clujul si Florestiul? De un proiect faraonic ca Metroul sau de o Centura Metropolitana moderna, care sa degreveze vechiul oras medieval care a explodat ca dezvoltare din 2012/13  si a caror ansambluri imobiliare dezvoltate rapid vor sufoca, prin locuitorii lor, si mai mult Cluj-Napoca?

Iar acum, cu ministerul Transporturilor la PSD, partener de guvernare al PNL, se pune intrebarea daca pesedistii vor drena bani spre Cluj.  Prezenta lui Vasile Dancu la butoanele Puterii  si UDMR la Ministerul Dezvoltarii Regionale sunt surse de optimism dar oare sunt ele suficiente pentru a duce la finantarea celor doua mari proiecte ale administratuiei locale PNL-UDMR?

Alegerile locale sunt la doar trei ani distanta si inca nici unuia dintre marile proiecte nu i s-a dat drumul de catre administratia Boc-Botond, asistam la un parcurs lent si la multa gargara si PR de la Primarie…

Si cam atat…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *