Indicatorii tehnico-economici pentru metroul din Cluj-Napoca au fost aprobați marți de Guvern, a anunțat purtătorul de cuvânt al acestuia, in seara aceasta.
„Au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici ai metroului Cluj. Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ‘Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou şi tren metropolitan’. Durata de execuţie a investiţiei, circa 10 ani, cu o linie de metrou uşor care include 19 staţii subterane cu un traseu de 21 de kilometri„, a precizat Dan Cărbunaru, PR-ul Guvernului.
Banii pentru aceast imens proiect care e Metroul vin din fonduri externe rambursabile de la bugetul de stat şi de la bugetele locale Cluj-Napoca şi Floreşti, plus PNRR.
Astfel, dispar 6 stații din 19 finanțate de PNRR, până în 2026.
Centura Metropolitana, extrem de utila intr-un Cluj-Napoca sufocat, cu cost de circa 800 milioane de euro, va fi finantata din alte fonduri, dar strict în acest moment nu are finanțare.