CJ Cluj informează ce înseamnă finalul stării de alertă pentru actele din domeniul urbanismului și autorizării

POLITIC/ADMINISTRAȚIE

Consiliul Județean Cluj a publicat o informare utilă despre ce înseamnă finalul stării de alertă pentru actele din domeniul urbanismului și autorizării.

Astfel, începând cu data de 16.03.2020 și până în data de 8.03.2022 Guvernul României a instituit, consecutiv, stări de urgență/alertă pentru combaterea pandemiei de coronavirus.

De-a lungul acestei perioade de aproximativ doi ani, documentele emise de autoritățile statului nu au expirat, ci și-au prelungit automat valabilitatea, prin efectul Legii nr. 55/2020 privind măsurile pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Acum, începând cu data de miercuri, 9 martie a.c., odată cu încheierea stării de alertă, se intră într-o perioadă de tranziție spre normalitate, ceea ce înseamnă că documentele expirate în perioada de pandemie își vor pierde definitiv valabilitatea începând cu data de 06.06.2022, respectiv 90 de zile calculate începând din data de 08.03.2022!

Concret, certificatele de urbanism, autorizațiile de construire și restul documentelor specifice domeniului autorizării lucrărilor de construcții și urbanism, care au expirat în perioada stării de urgență/alertă (intervalul 16.03.2020 – 08.03.2021), își vor PIERDE VALABILITATEA în data de 06.06.2022.

Prelungirea valabilității certificatelor de urbanism și autorizațiilor de construire aflate în situația descrisă anterior se poate realiza prin depunerea unei cereri de prelungire a valabilității, până cel târziu în data de 16.05.2022, la emitentul actului. Prelungire se poate acorda o singură dată, cu maxim 12 luni

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *