INTERESUL ȘI INFORMAREA ROMÂNILOR CU PRIVIRE LA NATO
Notorietatea Alianței Nord-Atlantice este foarte crescută, în România, 98% dintre participanții la studiu declarând că au auzit de NATO.
Interesul românilor pentru informațiile care se referă la NATO, mai mult de jumătate (57%) dintre cei chestionați spun că sunt puțin sau chiar deloc interesați în timp ce 42% se declară interesați de acestea. Mai puțin interesate sunt femeile, dar și tinerii sau respondenți cu un nivel scăzut de educație.
Atunci când vine vorba despre autoevaluarea gradului de informare cu privire la activitatea NATO, peste jumătate dintre români (51%) susțin că sunt destul și foarte bine informați, în timp ce 48% se consideră destul de slab sau chiar deloc informați. Bărbații vârstnicii și persoanele cu educație superioară se autoevaluează ca fiind mai bine informați, în timp ce femeile, tinerii și cei cu vârste de până în 50 de ani, dar și respondenții cu educație scăzută recunosc că nu sunt atât de bine informați cu privire la activitatea NATO.
Televiziunea este canalul prin care cei mai mulți dintre români (81%) se informează cu privire la activitatea NATO, fiind urmată de site-uri de internet (53%, rețele de socializare (47%), ziare (33%) sau radio (31%).
Anul în care a fost primită România în NATO nu este cunoscut de foarte mulți români, doar 7% răspuns corect anul 2004, unul din cinci indică incorect diferiți ani, iar aproape două treimi nu cunosc răspunsul sau nu au dorit să răspundă la această întrebare.
|