Campania electorală continuă la PNL, cu tot feluri de inaugurări, panglici și gropi săpate.
Azi a venit rândul așa zisei inaugurări a primului tronson al Centurii metropolitane, un eveniment pur electoral, împachetat ca atare de staff-ul de campanie al candidatului Emil Boc la Primăria Cluj-Napoca și al echipei sale liberale. Dar stați un pic, de fapt s-a trecut la lărgirea DN1, de la nodul N la viitorul spital regional din Florești!
Lucrările în teren au început vineri, 24 mai, în prezența primarului Emil Boc cică pe”Drum TransRegio Feleac TR 35 – Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură, Faza I – Centura Metropolitană TR 35 şi Drumuri de legătură Tronson 1 – Drum B4.1- Modernizare DN1 de la km la 481+500 km 483+655”.
Alianța Dreapta Unită (USR-Forța Dreptei-PMP) (ADU), și ea în campanie, ca toate partidele și alianțele electorale, nu a pierdut ocazia să conteste vehement inaugurarea de astăzi.
„Marile proiecte ale Clujului intră în faza de implementare. Astăzi deschidem lucrările la primul tronson al centurii metropolitane Cluj-Florești. Lucrările vor fi continuate de Metroul de la Cluj. De asemenea, pregătim Trenul Metropolitan și sunt în lucru cele două mari proiecte, electrificarea căii ferate Cluj-Oradea și pasajul de la Tăietura Turcului, precum și conectarea Clujului la Autostrada Transilvania prin Tureni, lucrare care va fi finalizată la începutul anului viitor.
În urmă cu mulți ani, tot aici realizam mari lucrări pentru Cluj. Mă refer la Autostrada Transilvania, la centura Vâlcele-Apahida. Acele lucrări de infrastructură i-au permis Clujului să fie ce este acum. Astăzi trecem la nivelul următor. În numele clujenilor, le mulțumesc tuturor celor care au contribuit la realizarea acestui proiect. Drumul Cluj-Napoca – Florești nu va mai avea doar 4 benzi de circulație, ci va avea 6 benzi. Acestea ne vor permite să avem transport dedicat. În fiecare zi, avem 275 de curse cu transportul în comun pe ruta Cluj-Napoca – Florești. Toate acestea vor fi acoperite pe banda dedicată de anul viitor. Accesul la Spitalul Regional de Urgență va fi realizat printr-un pasaj”, a declarat Boc.
„Trăim într-o Românie unde ne confruntăm cu o reală problemă, scăderea demografică. Aici la Cluj nu avem această problemă datorită politicilor publice și a investițiilor derulate și implementate în ultimii ani. Astăzi suntem martori la debutul unui proiect extrem de important, și anume centura metropolitană, proiect care este esențial și de valoare crucială pentru ceea ce înseamnă dezvoltarea regiunii noastre”, a declarat Bogdan Pivariu, primarul comunei Florești.
Critici dure din partea Alianței Dreapta Unite
Etapa a doua a proiectului cuprinde componenta de la Autostrada Gilău până la Florești și partea de la Apahida-Coastei. Centura Metropolitană are 42 de kilometri, drumuri de legătură de 32 de kilometri, 20 de noduri rutiere, bretele și noduri rutiere în cuantum de 26 de kilometri, 156 de structuri, cinci tuneluri, 35 de kilometri piste de biciclete. Lungimea totală este de 74 de kilometri, din care 29 de kilometri pe raza municipiului Cluj-Napoca, 17 kilometri pe raza comunei Florești, 12 kilometri pe raza comunei Gilău, 5 kilometri în Baciu și 9 kilometri în Apahida.