CRIZA METROULUI. Boc: ”Cârtițele ajung în octombrie la Cluj. Atunci să puneți declarațiile mele în oglindă cu ale altora”

POLITIC/ADMINISTRAȚIE Slider

Continuă declarațiile tranșante ale primarului Emil Boc (PNL) în criza metroului, criză care nu o recunoaște, nici acum, după ce e oficial că banii alocați prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) s-au pierdut, așa cum a spus presei la Parlament premierul Marcel Ciolacu (PSD). Nici acum nu se știe exact cum s-au pierdut banii aceia din PNRR și nimeni nu răspunde, PNL s-a ascuns în păpușoi. Boc nu face conferințe de presă ca să explice situația și să răspundă întrebărilor presei independente, iar inexistentul pînă acum Birou de Presă al PNL Cluj a fost reactivat doar ca să-și atace dușmanii politici, adică pe deputatul independent Sabin Sărmaș (cel care l-a dus pe Boc de la 74 la 43 la sută la alegerile locale din 9 iunie n.r.) și pe USR Cluj.

Boc continuă să susțină Metroul, practic e condamnat să îl susțină pentru că și l-a asumat cu tot PNL-ul clujean și nu numai.

„Dacă vor veni ”cârtițele” la Cluj (în octombrie n.m.), atunci înseamnă că se va construi metroul. Acela va fi momentul adevărului. Al doilea moment al adevărului va fi dacă intră în subteran. Când intră, ele nu mai ies decât când au terminat tunelul. Și atunci puteți pune declarațiile mele, pe de o parte, și puteți pune declarațiile altora, pe de altă parte”, a declarat Emil Boc. 

Un coleg de partid al lui Boc, promovat de acesta la primărie în funcția de director și, acum, pus eligibil pe locul 2 la lista de deputați, Ovidiu Câmpean, împins de partid secretar de stat la Fonduri Europene, a sărit și el în sprijinul lui Boc. Cei doi provin ambii din vechiul PD și PDL. Câmpean l-a atacat dur pe fostul său coleg de partid, Sabin Sărmaș.

„Mai nou, la Cluj, toată lumea se pricepe la fotbal și metrou. A fost ales consilier local (vă amintiți vreun proiect de-al lui?) (Sabin Sărmaș n.r.) și apoi deputat pe listele PNL. Din păcate, s-a dovedit a fi deputatul invizibil: n-a făcut nimic. S-a îndepărtat de partidul care i-a acordat încredere și a candidat independent la Primăria Cluj-Napoca. Însă, ce să vezi – surpriză! N-a demisionat din Parlament nici în ziua de azi – continuă să ia bani, va avea și pensie specială de parlamentar. Nu uitați, a fost ales deputat pe listele PNL. De făcut, n-a făcut nimic în Parlament. Însă cred că i-a plăcut și poate vrea un nou mandat, așa că și-a început campania electorală. Și s-a trezit să vorbească despre metrou, fiindcă, nu-i așa? – toți suntem specialiști în metrou. Fără date, fără informații concrete, doar cu lozinci, crezând că oamenii mai cred azi în lozinci.

Realitatea despre metrou e simplă: administrația locală și-a făcut treaba, a făcut toți pașii prevăzuți conform legii, iar acum mingea e la Guvern și Comisia Europeană. Poate nu v-a spus nimeni până acum, dar banii din PNRR nu erau bani gratis, erau un împrumut făcut de Guvern. Iar Guvernul a stabilit că acest proiect se face. In rest, pot arunca cu noroi toţi cei care se pricep la orice. Suntem în campanie electorală”, a spus Cîmpean.

Activistul civic Istvan Szakats, absolvent de informatică, care monitorizează proiectul, a scris pe cel mai influent grup din rețeaua socială Facebook o analiză amplă care dovedește, în opinia lui, că metroul e un proiect iluzoriu, imposibil de făcut mai ales că acum lipsește total finanțarea.

Metroul costă, la nivel de 2024, peste… 2 miliarde de euro, iar proiectul tehnic prevede 21 de kilometri și 19 stații. 6 stații trebuiau să fie terminate până în… 2026, cu o alocare de 300 milioane de euro prin PNRR dar banii s-au pierdut și nu mai există nici un termen limită de finalizare a Metroului. Inaugurarea de lucrări din iunie a fost doar pură campanie electorală, praf în ochii alegătorilor care ”nu au pus botul” și l-au dus pe Boc de la 74 la sută la 43 la sută. Dacă exista un tur doi, așa cum era democratic, erau șanse mari ca Boc să piardă funcția de primar după 20 de ani. Așa mai stă încă 4 ani în funcție, cu un an mai puțin cu cât a stat dictatorul comunist Nicolae Ceaușescu la cârma țării dar, totuși, mai puțin ca guvernatorul băncii naționale, Mugur Isărescu, care e în funcție din…1990 cu o întrerupere de 1 an, cât a fost premier, între 1999-2000. 

O mână de ajutor pare să vină de la partenerul de guvernare, PSD, prin premierul Marcel Ciolacu, care a spus că împreună cu ministrul fondurilor europene, liberalul Marcel Boloș, caută finanțare și că asta ar putea să vină din banii din obligațiunile verzi pentru că Metroul e transport verde.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *