Metroul clujean. Țara Moților, Teilor, Copiilor, Sănătății, Prieteniei, printre numele celor 19 stații. Cum se numesc celelalte

POLITIC/ADMINISTRAȚIE

Primăria Cluj-Napoca a publicat, pe site-ul propriu, toată documentație în vederea obținerii acordului de mediu pentru proiectul metroului.

Conform documentației publicate, metroul ușor va avea o capacitate adecvată cererii, dimensiunea maximă a trenurilor fiind de 51 m lungime * 2,65 m lățime (35% din capacitatea trenurilor de metrou din București), sistemul oferind o capacitate maximă de transport de 15.200 călători/oră și sens la frecvență maximă (1 tren la 90 de secunde; așadar 380 călători/tren*40 trenuri/oră). Datele preliminare din modelul de transport arată că încă de la deschidere pe anumite secțiuni la ora de vârf se va atinge cca. 45% din capacitatea teoretică maximă.

Traseul liniei de metrou ușor va începe din depoul suprateran  propus a fi amplasat la vest de Florești. Primele trei stații deservesc zone de locuințe de densitate medie din Florești, iar apoi stațiile 4 și 5 deservesc zone multifuncționale într-o dinamică dezvoltare, desfășurate în jurul ancorelor viitorul spital regional de urgență și  centrul comercial Vivo. Stațiile 6, 7 și 8 deservesc cartierul Mănăștur, iar apoi linia urmează magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști. De aici, o ramură a liniei continuă înspre zona industrială Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură deservește cartierele Gheorgheni și Sopor. Întreaga linie propusă va fi în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou.

20 de kilometri și 19 stații

Traseul va avea o lungime de 20,1 km și 19 stații + depou, va fi următorul:

Secțiunea VEST: Depou suprateran (între Stația Electrică Florești și DN 1) – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: Țara Moților, Teilor, Copiilor, Sănătății, Prieteniei;

Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B- dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: Natura Verde, Mănăștur, Sfânta Maria, Florilor, Sportului, Piața Unirii, Piața Avram Iancu, Armonia, Piața Mărăști;

Secțiunea EST: – Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile Transilvania, Viitorului, Muncii; – Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile Cosmos, Europa Unită

Depoul a fost amplasat la limita vestică a Comunei Florești, la nord de Stația Electrică Florești, pe o suprafață de aproximatv 8,2 hectare, și a fost dimensionat pentru asigurarea mentenanței și parcării pentru 28 de trenuri în lungime de 51m.

Până în aprilie 2021 a fost finalizat studiul de prefezabilitate, precum și o parte dintre investigațiile geotehnice. În plan este ca până în septembrie 2021  să fie finalizat studiul de fezabilitate și să fie obținute avizele/ acordurile necesare, inclusiv acordul de mediu, precum și investigațiile geotehnice detaliate și proiectul preliminar. Pentru ultima parte a acestui an și prima parte a anului viitor este planificată derularea achiziției pentru proiectare și execuție.  Pentru a beneficia de finanțare din fonduri europene prin PNRR, metroul clujean trebuie finalizat până în 2026.

Studiile publicate de Primărie au fost realizate de asocierea SWS ENGINEERING SPA-SYSTRA-METRANS ENGINEERING SRL, care a câștigat contractul de 10 milioane de euro privind studiul de prefezabilitate pentru metroul clujean.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *