Situația la zi a lucrărilor la Autostrada Transilvania, anunțată de deputatul clujean Radu Moisin

POLITIC/ADMINISTRAȚIE Slider

Deputatul clujean PNL Radu Moisin a trimis o solicitare Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru o informare asupra situației juridice, dar și a stadiului lucrărilor de pe Autostrada Transilvania (A3).

Moisin a anunțat situația la zi a lucrărilor la A3 – Secțiunea Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea (Autostrada Transilvania).

„Fiind preocupat în permanență de situația obiectivelor de infrastructură rutieră, am dorit să aflu de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii:

1. Informații cu privire la soluțiile legale și contractuale pentru deblocarea problemelor apărute în proiectarea și executarea subsecțiunii 3C2, Chiribiș -Biharia care face parte din A3, unde există un blocaj juridic;

2. Stadiile de execuție actuale ale tuturor tronsoanelor Autostrăzii A3 (cu excluderea părților date deja în folosință).

Astfel, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii mi-a transmis:

Pentru continuarea și deblocarea obiectivului de investiții în zona 3C2, Chiribiș-Biharia sunt luate în calcul 3 variante:

– CNAIR SA agreează în totalitate varianta care prevede ca actualul contract să continue, iar Antreprenorul să își îndeplinească obligațiile contractuale, să finalizeze proiectarea și execuția acestui lot de autostradă;

– A doua opțiune cuprinde rezilierea contractului, însă această opțiune se va lua în calcul doar dacă Antreprenorul nu reușește să își îndeplinească obligațiile în termenele contractuale;

– Ultima variantă se referă la încetarea amiabilă a contractului, însă este esențial ca Antreprenorul să prezinte clar motivele care fac imposibilă finalizarea contractului.

În ceea ce privește stadiul restului tronsoanelor Autostrăzii A3 – Transilvania (secțiunea Brașov – Tg.Mureș – Cluj – Oradea), în afară de cele date în exploatare:

• Brașov-Făgăraș – revizuire Studiu de Fezabilitate, Proiect Tehnic și Detalii de Execuție elaborate în 2009;
• Făgăraș-Sighișoara – Studiu de Fezabilitate elaborat în 2004;
• Sighișoara-Tg.Mureș – Studiu de Fezabilitate elaborat în 2004;
• Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lotul 3 Chețani – Câmpia Turzii – relicitare;
• Subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești și Subsecțiunea 3B1: Mihăiești – Zimbor – stadiu fizic de execuție 23%;
• Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B2: Zimbor – Poarta Sălajului – în faza de proiectare;
• Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău (+ Tunel Rutier Meseș) – în licitație;
• Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B5: Nușfalău – Suplacu de Barcău – stadiu fizic de execuție 13%;
• Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș – în licitație;
• Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C2: Chiribiș – Biharia – în faza de proiectare”, a transmis Radu Moisin.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *