Primarul Emil Boc a anunțat, marți, 24 septembrie, într-o conferință de presă, că primăria ”a semnat un act adițional la contractul cu Ministerul Transposturilor, cu obligațiuni verzi, care acoperă atât cheltuielile prezente cât și cheltuielile viitoare. In plus finanțarea din PNRR există. De azi mai avem deci o sursă de finanțare pentru Metrou. Contractul e până la 29.12. 2026”.
Obligațiunile verzi pot acoperi doae proiecte verzi, nepoluante. Metroul se subsumează acestei cerințe!
De asemenea, Boc a declarat că ”vreau să mulțumesc miniștrilor Grindeanu, Boloș si liderilor politici, Ciucă, Ciolacu, oameni care rezolvă probleme, iată, avem capacitatea de a lucra împreună”, a mai spus acesta.
Boc a susținut că Metroul merge mai departe și finanțarea este asigurată. E un proiect nu doar al Clujului ci a țării, a guvernului.
CIFRE
El a mai precizat că Guvernul a plătit 216 milioane de euro avans firmei turce care face metroul, bani virați primăriei care a plătit contractantul.
De asemenea 56 milioane de euro au fost plătiți proprietarilor pentru exproprieri iar 14 milioane euro a costat Studiile de fezabilitate,
Primăria are obligația de cofinanțare de 10 milioane de euro.
Pentru 2025 Metroul ar avea nevoie de circa 300 milioane de euro. Metroul costă 2,2 miliarde cu tva, prevede un termen limită de finalizare 2031, ar urma să aibă 21 kilometri și 19 stații.