Cum vede Boc la început de 2025 dezvoltarea Clujului

POLITIC/ADMINISTRAȚIE Slider

„Strategia de dezvoltare” a orașului de pe Someș inițiată de administrația Boc este tot mai clară și ea nu mai include dezvoltarea orașului din interior ci extinderea în zona metropolitană. A spus-o astăzi Emil Boc la Napoca LIVE.

„Alături de centură și metrou, trenul metropolitan e cel mai important proiect, în egală măsură cu impact mare pe zona metropolitană. Asta va însemna că pe o distanță de aproape 100 de kilometri, dreapta-stânga Clujului, vei avea posibilitatea să vii din 15 în 15 minute sau din 30 în 30 de minute, depinde de oră, și să ajungi în Cluj-Napoca mai repede decât poți ajunge dintr-un cartier al Clujului mai îndepărtat. Fără poluare, fără mașină, fără să stai la coadă și să trăiești într-un mediu în care să poți avea o casă, poate o casă de vacanță, să poți dezvolta industrie. Asta înseamnă viziunea noastră de dezvoltare a Clujului și de extindere a lui, pe orizontală. Clujul nu mai are resurse majore de creștere în acest moment în interior. Suntem aproape de capacitatea maximă, iar eu cu toate atacurile, toate lucrurile care s-au abătut asupra mea, am ținut la calitatea vieții la Cluj. Să nu transform Clujul într-un ghetou.

 
Dintre cele mari trei proiecte ale administrației Boc, Metrou, Centură Metropolitană, iată, e reiterat, în sfârșit, și Trenul metropolitan, ca singura soluție pentru soluționarea… crizei imobiliare. 

Trenul metropolitan va fi soluția ca oamenii să poată căuta soluții de locuire și de locuri de muncă în afara Clujului, având posibilitatea să vină în Cluj la locurile de muncă unde lucrează în IT, în servicii, în sănătate, în industrie și să scadă și prețul. Prețul poate scădea prin două feluri în Cluj-Napoca, să diminuezi calitatea vieții, să îți vină să pleci decât să stai în oraș, adică aglomerație, trafic insuportabil, că oricum e greu, dar să îndesezi cu tot felul de blocuri în sensuri giratorii, cum ar fi dorit unii. Încât oamenii să spună „gata, plecăm”, scade imediat, toți pierd, e o soluție.

Sau soluția a doua, să nu lași standardele jos. Să menții educație, infrastructură, curățenie, calitatea vieții urbane, parcuri, locuri de joacă. Suntem primii din România care am expropriat să facem parcuri, nu să facem blocuri. Da? Parcul din Zorilor, acolo am făcut un parc de un hectar și ceva pentru tot cartierul de acolo ca oamenii să aibă o calitate a vieții, deci menținem această politică, ne ducem pe orizontală, aceeași distanță de timp ca și cum ai veni pe capătul străzii Câmpului.

Și vii din Bonțida sau din Jucu, pe o arie mult mai extinsă, care poate să se dezvolte pe o linie ferată, fără traficul rutier care aduce poluare. E verde, e nepoluant. Cum stă proiectul (n.r trenului metropolitan Cluj), a fost depus proiectul spre finanțare, este în evaluare la Ministerul Transporturilor, își urmează procedurile legale în vederea implementării lui, fiind prins în masterplanul de transporturi al Guvernului României. Evident, a fost o povară grea administrativă pregătirea documentației, dar el este depus și acest lucru este cel mai important”, a spus Boc în emisiune.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *