Conform listei de obiective de investiții ale Primăriei Cluj-Napoca, sunt planificate 12 parcări în 2018, însă sumele bugetate arată că se va lucra efectiv doar la 2 proiecte, celelalte așteptând studiile de fezabilitate. Sumele dedicate parcărilor clasice se ridică abia la 250 000 de lei. Din păcate, nu se prevede finalizarea unui proiect din acest domeniu în acest an.
Problema lipsei spațiilor de parcare nu pare a fi un capitol care va fi închis în curând de administrație pentru că ritmul de creștere al orașului depășește ritmul de creștere al numărului de parcări noi. Nu este suficient să inaugurăm câteva construcții mamut ci trebuie să existe și măsuri complementare, proiecte mici ca suprafață și costuri care să țintească să revitalizeze spațiile de parcare în oraș și să înlocuiască practica folosirii garajelor.
USR a simulat un asemenea proiect pentru zona Otopeni care poate fi aplicat ca soluție complementară și în Cluj-Napoca.
Studiul de caz privește înlocuirea a aproximativ 20 de locuri de parcare, 11 garaje și spații ad-hoc, fără amenajări de spațiu verde, cu o construcție care poate găzdui 55 de autovehicule, la un cost aproximativ de 400 EUR/mp și care se poate ridica în câteva luni.
Prioritatea în materie de parcări trebuie să fie eficientizarea spațiilor actuale de parcare și eliminarea garajelor, iar construirea parcărilor mamut nu trebuie să fie un scop în sine pentru administrație.
Cei de la USR dau şi exemplul unui proiect pentru zona Otopeni: