3 decembrie 2020
USR Cluj-Napoca reclamă lipsa de profesionalism a angajaților Direcției Tehnice din Primăria Cluj-Napoca

USR Cluj-Napoca reclamă lipsa de profesionalism a angajaților Direcției Tehnice din Primăria Cluj-Napoca

USR Cluj-Napoca a remis presei un comunicat prin care reclamă lipsa de profesionalism a angajaților Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Cluj-Napoca.

Organizația municipală a USR a transmis un exemplu recent privind performanțele negative ale acestora. 

„Prin urmărirea răspunsurilor oferite în cazul sesizărilor colegilor noștri depuse la instituțiile publice putem analiza modul prin care administrația locala tratează procesul de gestionare a problemelor semnalate. Multe dintre aceste sesizări sunt soluționate, dar problemele nu sunt rezolvate, iar pe parcurs identificăm și cazuri în care sesizările sunt abordate cu o lipsă completă de profesionalism. 

Un exemplu elocvent în acest sens este cazul unei sesizări privind o situație de pe str. Nicolae Steinhardt, pe care îl detaliam în acest comunicat.

În calitate de cetățeni activi ai orașului Cluj-Napoca, este datoria noastră să ne implicăm pentru binele comunității și să sesizăm orice abateri de la normele legale aflate în vigoare. 

De ce sunt sesizările noastre atât de importante?  

Unul dintre numeroasele exemple care pot fi oferite pe acest subiect este cel al unei sesizări recente: Pe strada Nicolae Steinhardt s-a construit, pe un teren proprietatea privata, în mod legal. Accesul la construcție s-a realizat pe o suprafață din cadrul parcelei, unde proprietarul terenului avea obligația de a realiza amenajarea trotuarelor și a căilor de acces. 

La un moment dat, terenul aferent străzii a fost preluat de Primăria Cluj-Napoca și a devenit parte din domeniul public. Din acest moment obligația de amenajare a trotuarelor și a parcărilor aparține administrației.

Ca urmare a lipsei de acțiune a Primăriei Cluj-Napoca, au fost făcute 2 sesizări cu privire la lipsa trotuarelor din zona respectivă. Răspunsul la acestea diferă în funcție de claritatea și gradul de documentare al sesizării. 

La prima dintre acestea, care conținea doar informații din teren, răspunsul oficial s-a rezumat la: „…zona nu se află în domeniul public, astfel că nu putem interveni din resurse financiare publice pe terenuri private…”. Astfel, soluționarea problemei a fost lăsată pe seama proprietarului terenului, deși în realitate obligația de a amenaja aparține administrației locale de la data preluării suprafeței străzii în proprietate. 

În cazul celei de-a doua sesizări s-a menționat Hotărârea de Consiliu Local (HCL) prin care terenul  a fost preluat în administrarea Primăriei. Răspunsul a fost mai prompt “…vom promova în programele noastre viitoare amenajarea străzii, întocmind documentele necesare demarării lucrărilor de modernizare…”. 

Pentru a evita astfel de situații, vă încurajăm să sesizați orice abatere și să adoptați o atitudine critică față de răspunsurile primite de la administrație. Dacă noi, locuitorii Clujului, nu suntem exigenți față de administrație, administrația nu va oferi niciodată răspunsuri clare și relevante. 

Cu cât facem sesizări mai complete, cu atât crește eficiența administrației locale în rezolvarea problemei în cauză”, se arată într-un comunicat al USR Cluj-Napoca.

Pentru a vă ajuta să documentați asemenea cazuri cu HCL anterioare, USR Cluj-Napoca a construit un instrument util, disponibil la  https://hcl.usr.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *