Primăria Cluj-Napoca a câștigat premiul I în cadrul Competiţiei celor mai bune practici din administrația publică din România, ediția a XIII-a, derulată de Agenția Națională a Funcționarilor Publici.
Buna practică „Tehnologia în administrația publică: digitalizarea serviciilor publice” a fost înscrisă în Competiţie în Pilonul dedicat digitalizării administrației publice.
Digitalizarea serviciilor publice devine o prioritate, atât din perspectiva recuperării decalajelor față de celelalte state UE, cât și în scopul eliminării blocajelor pe care birocrația le ridică în fața mediului de afaceri și a cetățeanului.
Primăria Municipiului Cluj-Napoca a dezvoltat și a implementat soluții informatice, precum:
– E-cont — Dosarul digital al cetățeanului, care permite comunicarea și vizualizarea, în format digital, a actelor administrative fiscale, de executare sau alte acte emise de organul fiscal local;
– Antonia — primul „funcționar public virtual”, care oferă posibilitatea înregistrării cererilor adresate Primăriei Municipiului Cluj-Napoca, de la distanță, fără deplasare fizică;
– Aplicații mobile;
– Tichetul albastru, care reprezintă noul serviciu de comunicare al Primăriei cu cetățeanul;
– Sistemul informațional geografic integrat la nivelul municipiului (GIS) – o platformă intuitivă, care oferă cetățenilor o vizualizare facilă a zonelor de interes.
Despre toate acestea puteți citi în Ghidul celor mai bune practici, realizat de ANFP https://tinyurl.com/3nsvmaaa