Daniel Buda, europarlamentar PNL Cluj: „Drumurile noastre sparte, se vor repara vreodată?!”

POLITIC/ADMINISTRAȚIE

Eurodeputatul PNL Cluj, Daniel Buda, a ridicat din nou problema infrastructurii in Romania, sustinand ca Guvernul PSD-ALDE nu este capabil sa gestioneze aceasta situatie, iar in ultimul an de zile au schimbat trei ministri ai Transporturilor.

„Infrastructura feroviară precară, pe lângă lipsa autostrăzilor, alungă investitorii din România. Schimbarea de către Guvernul PSD-ALDE a trei miniștri ai Transporturilor în ultimul an de zile arată nepăsarea și indolența acestora față de un sector atât de important, mai ales pentru un stat al Uniunii Europene și membru al NATO. Marii investitori din industria constructoare de automobile semnalează o problemă gravă cu care România se confruntă în domeniul infrastructurii și care generează pierderi uriașe. Pe lângă lipsa autostrăzilor, investitorii atrag atenția asupra stării precare a transportului de marfă pe căile ferate. Din păcate, în România, transportul pe calea ferată se face de 4 ori mai lent decât în statele din vestul Europei.

De exemplu, viteza media în România este de 13 kilometri pe oră, pe o distanță de 415 kilometri de la fabrică. În aceste condiții, cei din industria auto privesc cu reticență o posibilă investiție în țara noastră dat fiind că ei trebuie să opereze pe o piață extrem de competitivă. Cu toate că industria auto din România asigură 13 % din PIB și generează locuri de muncă pentru 206 000 de angajați, acest sector continuă să fie gestionat într-o manieră deficitară.

Toată lumea cunoaște acest punct nevralgic și anume lipsa infrastructurii din România, însă nimeni nu face nimic. Ba mai mult, ne complacem în situația de a circula pe drumuri vechi, petecite sau, mai rău, din pământ și nu doar că îndepărtăm investitorii din țară ci arătăm, încă o dată, că nu suntem în stare să punem accent pe adevăratele proiecte de interes național care se pot realiza inclusiv cu ajutorul fondurilor europene. Bulgaria sau Ungaria sunt doar două exemple de state ale UE care an de an inaugurează sute de km de autostradă realizate și prin fonduri europene însă noi tăiem panglici la câțiva km realizați anual din fonduri naționale și care, și aceia se surpă după inaugurare.

Zilele acestea am transmis Comisiei Europene o întrebare cu solicitare de răspuns scris, în baza procedurilor parlamentare de care dispun, în care am solicitat să mi se comunice care sunt instrumentele financiare puse la dispoziție de către Comisie pe care le pot accesa autoritățile române în vederea demarării investițiilor în domeniul infrastructurii feroviare și nu numai. După ce voi primi răspunsul Comisiei, i-l voi transmite și noului ministru al Transporturilor, domnul Lucian Șova, astfel încât domnia sa să cunoască aceste mecanisme de la începutul mandatului său și poate va și realiza ceva în acest sens”, sustine liderul PNL Cluj, Daniel Buda.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *