Luni, 22 noiembrie, în cadrul unei ședințe extraordinare a Consiliului Local Cluj-Napoca, care a durat peste două ore, a fost aprobat la finalul ei Studiul de Fezabilitate al vestitelor proiecte metrou și tren metropolitan.
Consilierii locali au votat „pentru” în număr de 24, doi s-au abținut de la vot, pentru aprobarea studiului de fezabilitate (documentația tehnică și indicatorii tehnico-economici) pentru obiectivul de investiții „Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții” – componenta investițională Magistrala I de Metrou.
Opțiunea de traseu recomandată prin acest studiu este: Florești – Piața Unirii – Piața Mărăști – Muncii / Europa Unită – Depou Sopor.
Traseul metroului va avea o lungime de 21,03 km și va dispune de 19 stații, iar investiția totală se ridică la 2.052.196.984 EURO.
Durata de realizare a întregii investiții este de 128 de luni, iar finanțarea obiectivului va fi realizată din diverse surse: PNRR, POIM, alocări de la bugetele naționale și locale, dar și alte surse de finanțare identificate pe parcurs.
Cum arată simularea video a viitorului metrou de la Cluj: