Viceprimarul Dan Tarcea: „Nu doar din PNRR vor veni banii pentru metrou, mai sunt și alte surse de finanțare”

POLITIC/ADMINISTRAȚIE Slider

Viceprimarul Dan Tarcea a declarat vineri dimineață, 13 august, într-o intervenție telefonică la un post local, că proiectul metroului nu se bazează doar pe PNRR, ci are mai multe surse de finanțare, iar Centura Metropolitană nu este exclusă, existând și pentru ea diverse surse de finanțare.

„Aici sunt mai multe surse de finanțare (n. red. metrou), nu este una singură. Toată lumea merge pe PNRR, gândiți-vă că acum trei ani nu știam de existența PNRR-ului. Un lucru e sigur, acești bani, cei 350 de milioane de euro, trebuie să fie cheltuiți până în iunie 2026. Dacă nu sunt cheltuiți statul romântrebuie să îi dea înapoi și trebuie să vedem de unde.

De aceea trebuie făcute toate eforturile și sunt optimist că până atunci vom putea să investim acești bani. Noi am făcut tot ceea ce stă în puterile noastre administrative ale autorității publice locale pentru a realiza acest metrou. Suntem în faza de elaborare a studiului de fezabilitate, am primit foarte multe întrebări că de ce se fac atât de multe studii de fezabilitate. Nu există niciun proiect de investiție care să poată fi făcut la nivelul Primăriei Cluj-Napoca fără să aibă în spate un studiu de fezabilitate, care îți spune în primul rând dacă este fezabil, ce variante să alegi dintre cele propuse.

Nu doar din PNRR vor veni acești bani pentru metrou, mai sunt și alte surse de finanțare. Mai avem încă 5 ani până în 2026 și pot să fie surse multiple de finanțare. Bugetul statului poate să fie o sursă de finanțare pentru metrou, ca și cum a fost la Centura Vâlcele – Apahida. Sau alte fonduri structurale de la Uniunea Europeană.

Metroul nu înlocuiește centura metropolitană, faptul că avem metroul nu s-a scos centura din finanțare și din PNRR, aceste două proiecte nu sunt divergente, nu unul în exclude pe celălalt.

Centura Metropolitană a fost o decizie la nivelul Guvernului, la nivelul Ministerului Transporturilor, prin care s-au scos toate centurile din România din PNRR și acolo a rămas doar componenta de autostradă. Pentru că sunt și alte surse de finanțare pentru centurile metropolitane”, a declarat Tarcea.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *