Boc îi acuză că mint pe cei care susțin că Centura Metropolitană „a fost pusă la sertar” și nu este o prioritate. „Va avea finanțare de la Guvern”

POLITIC/ADMINISTRAȚIE Slider

Într-o intervenție telefonică vineri dimineață la un post local, primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a făcut o sinteză a bilanțului principalelor proiecte finalizate în 2021 și a trasat câteva dintre planurile pentru 2022.

Edilul a profitat de moment și „i-a înțepat” din nou pe criticii marilor proiecte de infrastructură ale Clujului și i-a îndemnat să meargă să stea în trafic între Cluj-Napoca, Florești și Gilău respectiv Cluj-Napoca și Apahida.

„Clujul pe primul loc, este cel mai important lucru. Prin tot ceea ce fac clujenii și prin tot ceea ce noi sprijinim în orașul acesta, Clujul este de departe pe primul loc în România la cele mai multe capitole, iar asta ne bucură și ne întărește convingerea că acest oraș are viitor, în primul rând prin oamenii lui de calitate, iar asta ne va ajuta și să ținem în continuare pandemia sub control. Nu am ajuns niciodată carantinați, am avut o rată de infectare cu mult sub 15 orașe din România și am reușit să trecem cu bine și cât mai puține probleme. Asta se datorează în primul rând calității oamenilor de aici”, a declarat primarul Emil Boc.

Proiectele finalizate în 2021 la Cluj-Napoca

„În materie de infrastructură s-au finalizat câteva lucruri importante, parkingul din Hașdeu, am finalizat școlile pe care le-am anunțat de la sfârșitul lunii noiembrie și au fost finalizate în decembrie, atât la Liceul Teoretic Onisifor Ghibu și Colegiul Tehnic Ana Aslan. La Ghibu avem practic și o școală nouă pe lângă modernizarea celei existente, avem o sală de sport modernizată, avem o sală de sport nouă la Ana Aslan. Investiția în sport în educație a continuat.

S-a finalizat proiectul de locuințe sociale de pe Ghimeșului. De asemenea Parcul Tineretului a intrat în procedura de recepție, deci este gata. Am reușit să salvăm factura clujenilor la termoficare, faptul că la Cluj cetățenii vor plăti o factură suportabilă.

Câștigarea prestigiului internațional al orașului, în 2021 am devenit UNESCO City of Film. Am deramat proiectul hub educațional din Borhanci, școală, grădiniță și creșă. De asemenea, parcul de la Expo Transilvania, unde am reușit să oprim construcția de blocuri și să facem un parc. Puține sunt orașele care au reușit acest lucru, să oprească construcția de blocuri și să facă parcuri. Mergem mai departe și cu Parcul Zorilor, unde am câștigat procesul. Dar și cu Parcul Feroviarilor, am semnat contractul chiar dacă l-am pus pe bugetul local până când se vor deschide finanțările pe planurile europene„, a mai sustinut Boc.

Boc i-a „înțepat” pe „haterii” metroului și Centurii Metropolitane

„Mai avem partea plină a paharului cu PNRR-ul, care s-a aprobat, iar Clujul este reprezentant la vârf în aceste proiecte de infrastructură. Aprobarea în ultima ședință de guvern a indicatorilor economico-tehnici pentru metrou este un lucru extraordinar și care arată că se poate și în România să se respecte lucrurile și să se facă la timp. Aici e un efort comun al proiectanților, al administrațiilor locale din Cluj-Napoca și Florești și al sprijinului Guvernului. Am avut un sprijin pragmatic și eficient de la toți miniștri implicați, al Transporturilor, al Fondurilor Europene, al Dezvoltării, FInanțelor și evident primul-ministru, care arată că e un Guvern care știe ce înseamnă administrație și ce înseamnă prioritățile.

Le spun la fel celor care critică proiectele de infrastructură să meargă să stea în trafic între Gilău, Florești și Cluj sau între Apahida și Cluj, iar atunci să spună că nu au nevoie de metrou, centură sau tren metropolitan. Îi invit pe aceștia să facă acest lucru acum la sfârșit de an. Dacă noi clujenii nu ne susținem proiectele noastre n-o să ni le susțină alții. Mă băcur că am reușit să mergem mai departe cu acest proiect și să beneficiem de culoarul acesta extraordinar de finanțare. Pentru că noi când am început ideea de metrou nu era PNRR-ul, iar Uniunea Europeană e clar că susține numai modalitățile verzi și nepoluante, transportul verde.

E un pas important făcut legat de metrou, asta înseamnă că în 2022 poți organiza licitația și asta va fi preocuparea noastră.

Vreau să mai curm încă o dată, deși am curmat-o în Consiliul Local, niciodată Primăria Cluj-Napoca nu a spus e mai important metroul decât Centura sau invers. Le-am susținut pe toate pentru finanțare pentru că toate au rolul în comunitate și decongestionarea traficului și ar duce la creșterea calității vieții. Noi am fost supărați că atât ministrul Bode cât și ministrul Boloș au pus atât Centura cât și metroul în PNRR, iar atunci am fi avut șansa să le avem pe amândouă în acest exercițiu 2022-2026. Din nefericire, ministrul Drulă din negocierile pe care le-a purtat, coordonator a fost Ghinea, dar fiecare minister a negociat sectorial, a prioritizat autostrăzile în detrimentul centurilor ocolitoare, care au fost scoase din PNRR și au rămas doar proiectele verzi care au fost acceptate. Dar asta nu înseamnă că nu au finanțare. Centura Metropolitană a Clujului, și aici am avut o discuție foarte pragmatică cu ministrul Grindeanu, este prinsă în proiectul de finanțare din fondurile structurale 2021 – 2026 din Programul Sectorial Transporturi și avem prins acolo. Dacă veți urmări, Centura Clujului urmează să se aprobe în Guvern, fiind pe locul 3 din 12 ca și priorități de finanțare. Ministrul Transporturilor m-a asigurat că există finanțare.

Și aici pe cine mai aud că titrează fraze de genul Centura Metropolitană e pusă la sertar sau nu e o prioritate, aceea mint și trebuie puși la punct. Pentru că noi am făcut tot ce ne-a stat în putință și facem în continuare totul, iar în fiecare zi ne preocupăm să facem acest proiect cum trebuie și el este prins în lista de finanțare al Guvernului României”, a precizat edilul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *