Virgil Popescu, despre facturile la energie fără compensare: „Mă gândesc dacă fac intenţionat asta, ca să-şi bată joc de oameni”

Politica nationala

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a declarat, la Realitatea Plus, că unii furnizori de energie au emis facturi către clienţi ignorând legea care stabileşte plafonarea de preţ şi compensări pentru facturi, adăugând că “seara” se întreabă dacă nu cumva aceste “greşeli” sunt făcute intenţionat. Totodată, Popescu le recomandă românilor care primesc astfel de facturi să nu le plătească, să ceară furnizorului recalcularea şi, în caz contrar, să se adreseze Autorităţii pentru Protecţia Consumatorilor.

„Furnizorii au greşit. Au greşit pentru că au emis facturi către oameni fără compensare, fără plafonare. Un mare furnizor, nu-i dau numele, până astăzi a dat drumul la facturi fără să aplice legea. Abia astăzi, probabil în urma controlului declanşat de către Autoritatea de Protecţia Consumatorului solicitat de mine săptămâna trecută pentru a verifica la absolut toţi furnizorii de energie electrică şi gaze naturale dacă aplică legea, abia în urma acestui control, care a pornit şi avansează, au început să emită facturi.

Toţi au dat, să zicem aşa în ghilimele, vina pe faptul că a trebuit să-şi adapteze programele informatice. Atât de greu să fie să-ţi adaptezi un program informatic pentru a face nişte scăderi înmulţiri, împărţiri? Eu totuşi, fac un apel către toţi furnizorii să-şi revină şi să dea drumul la facturile corectate la absolut toţi oamenii”, a precizat ministrul, citat de Mediafax.

De asemenea, Popescu le-a transmis furnizorilor de energie să nu mai bage “mâna” în buzunarele românilor şi să înceapă să “îşi facă treaba”, atenţionând că există instituţii care ar putea penaliza nerespectarea legii.

„Oamenii au nevoie de bani. Nu trebuie să le bage mâna în buzunar. Este suficient, este gata, ajunge. Trebuie să înceapă să-şi facă treaba dacă n-au făcut-o până acum. În statul acesta există mai multe organe de control. Există Protecţia Consumatorului care a acţionat foarte repede, există Autoritatea de Reglementare în Energie, care ar trebui şi ea să demareze un control, există Consiliul Concurenţei pentru lucruri mai mari, dacă sunt înţelegeri de tip cartel şi evident, există şi Antifraudă, care şi ea este într-un control tematic absolut pe toată energia şi aşteptăm să vedem rezultate. Eu cred că absolut toţi, toate instituţiile statului trebuie să lucreze mână în mână, împreună şi cu noi, cu Ministerul Energiei, cu guvernul, în aşa fel încât să se pună o dată ordine în aceasta, în această piaţă a energiei, în această facturare”, a afirmat oficialul.

Nu în ultimul rând, ministrul Energiei a transmis că se întreabă dacă furnizorii de energie încalcă legea în mod intenţionat pentru „a-şi bate joc de oameni”:

„Stau să mă gândesc dacă nu fac cumva aşa intenţionat ca să îşi bată joc de oameni. Să ştiţi că seara stau să mă gândesc… Oare ce o fi aşa greu să emiţi facturi cum trebuie?”

Reamintim că, săptămâna trecută, Popescu, a anunţat că va cere Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor să demareze un control pentru a verifica modul în care s-a aplicat legea privind compensarea facturilor şi plafonarea preţurilor. Popescu a mai declarat că nu este mulţumit de furnizori, având în vedere reclamaţiile oamenilor privind facturile mari.

„Au trecut deja două luni de zile de la aplicarea acestei legi. Mâine o să solicit ANPC să demareze un control tematic să vedem exact cine şi cum a aplicat această lege, să vedem dacă au aplicat plafonări, compensări, pentru că nu putem lăsa furnizorii să facă de capul lor aplicarea sau neaplicarea acestei legi. Oamenii trebuie să ştie că atât pentru energie electrică, cât şi pentru gaze naturale, există un plafon peste care nu se poate factura, indiferent de oferta pe care o primesc. La energie electrică este preţul de 1 leu/kw, cu absolut toate taxele incluse iar la gaze naturale este preţul de 0,37 lei/kw cu toate taxele incluse. Acestea sunt tarifele maxime pe care le pot plăti oamenii. Oamenii trebuie să ştie că dacă au preţul mai jos decât plafonul, atunci nu li se poate aplica decât compensarea, dacă se încadrează în limita de consum, iar dacă se încadrează în limita de consum trebuie să aibă şi compensarea în factură”, a menţionat ministrul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *