Bilanțul ISU Cluj pe 2023

Slider Special
Miercuri, 31 ianuarie, a avut loc prezentarea bilanțului activității
Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Avram Iancu” al
Județului Cluj aferent anului 2023 de către colonel Gabriel Drînda,
împuternicit inspector șef.
 
La bilanț au luat parte colonel Constantin Florea, împuternicit prim adjunct al inspectorului general, precum și general de brigadă (r) Ion Moldovan, inspector șef al ISU Cluj în
perioada 2014 – 2024. Cu această ocazie au fost prezentate aspecte care
țin de misiunile pompierilor, a echipajelor SMURD și a structurilor
unității.
 
Astfel, personalul unității ISU s-a lovit, în anul ce a trecut, de
provocări diverse, dificile, pe care colectivul a reușit să le
depășească prin muncă asiduă, profesionalism și spirit de echipă.
 
Din punct de vedere statistic, subunitățile inspectoratului au
desfășurat în 2023 nu mai puțin de 23.591 de misiuni, dintre care peste
17.000 au fost pentru acordarea prim ajutorului medical. În plus, s-au
înregistrat 790 de solicitări pentru stingerea incendiilor și 71 de
misiuni în care a fost necesară descarcerarea.
 
În ceea ce privește numărul intervențiilor lunare, se constată un vârf
în luna august, cu o medie de 63.5 intervenții pe zi. Totodată,
salvatorii clujeni au înregistrat o medie a timpilor de deplasare în jurul
valorii de 8 minute pentru intervenții în situații de urgență în
mediul urban și 10 minute pentru echipajele medicale.
 
În 2023, echipajele noastre au asistat un număr de 18.673 de persoane,
cărora li s-a acordat ajutor medical, iar în cadrul dispeceratului
integrat I.S.U. – S.A.J. s-au primit 163.729 solicitări, dintre care
26.708 au fost preluate de dispecerii ISU Cluj.
 
O altă componentă importantă a activității unității este prevenirea
situațiilor de urgență. Aceasta s-a desfășurat prin activități
multiple, din care amintim 1.025 controale de prevenire, în urma cărora au
fost aplicate 4.852 de sancțiuni, constând în  avertismente și  amenzi
contravenționale în valoare 4.696.600 de lei.
 
Pe partea de avizare-autorizare au fost prelucrate un număr de 816 dosare
și cereri, fiind eliberate 277 avize de securitate la incendiu, 74 de avize
de protecție civilă, 179 de autorizații de securitate la incendiu și 33
de acorduri pentru jocuri de artificii.
 
Din punct de vedere al pregătirii pentru intervenție și reziliența
comunităților, în anul precedent s-au desfășurat 272 acțiuni de
pregătire a populației, precum și 37 activități de informare
preventivă, la care au luat parte peste 20.000 de persoane, respectiv
școlari, preșcolari și adulți. În 151 de cazuri s-a acordat asistență
tehnică de specialitate și s-au executat 15 exerciții cu SVSU și SPSU.
 
Un alt aspect care aduce mândrie inspectoratului nostru este reprezentat de
munca voluntarilor. Peste 500 de tineri se formează în programele special
gândite și sunt capabili să ofere o mână de ajutor în situații
limită.
 
Nu trebuie omis nici faptul că s-a beneficiat de modernizarea parcului auto,
prin proiectele naționale de înzestrare desfășurate la nivel central.
Drept dovadă, ISU Cluj a primit în anul precedent 12 autospeciale de
stingere moderne, o autospecială de asigurare suport radio, precum și un
Post Medical Avansat Categoria I.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *